USA - informacje

Obama wygrywa z Romneyem w Internecie

15.08.12 16:28 | USA na co dzień
Jak można dowiedzieć się z ostatniego badania Pew Research Center, Barack Obama jest znacznie aktywniejszy w Internecie od swojego rywala w listopadowych wyborach prezydenckich Mitta Romneya, podobnie zresztą jak jego zwolennicy.

Pew przeanalizował aktywność internetową obu kandydatów w ciągu 2 tygodni czerwca.

Kampania internetowa Obamy prowadzona jest na 9 wiodących platformach internetowych - prócz najpopularniejszych takich jak Facebook, Twitter czy Youtube, także Spotify, Pinterest czy Instagram. Kampania Romneya korzysta z kolei z 7 platform internetowych. W branym pod uwagę okresie na kontach Obamy opublikowano za pośrednictwem tych platform aż 614 postów - w przypadku Romneya tylko 168.

Największa różnica miała miejsca na Twitterze - 29 postom Obamy (@Obama2012) dziennie odpowiadał tylko 1 post Romneya (@MittRomney). Na Facebooku przewagę w liczbie postów miał za to Romney - 34 do 27, lecz każdy post Romneya przyciągał tylko 1941 komentarzy, w porównaniu do 2938 komentarzy do posta Obamy.

Konto Baracka Obamy na Facebooku może pochwalić się blisko 28 mln "fanów", podczas gdy profil Romneya ma ich tylko 4,6 mln. Sztab Romneya zwraca jednak uwagę, iż w ostatnich miesiącach przyrost liczby "fanów" profilu Romneya jest wyższy niż Obamy. Ponadto konto Romneya wyprzeda profil Obamy w klasyfikacji "stron o których mówi się najwięcej" - 1,6 mln ludzi wobec 1,4 mln.

Badanie zwraca jednak uwagę, że w przypadku obu kampanii komunikacja przebiega głównie w jednym kierunku - sztaby Obamy i Romneya rzadko korzystają z materiałów zamieszczanych przez swoich zwolenników. Kampanie internetowe obu kandydatów rzadko korzystają też z materiałów pochodzących z niezależnych źródeł - tylko 5% linków prowadzi do artykułów od wiodących niezależnych wydawców internetowych.

comments powered by Disqus