USA - informacje

Kolorado przygotowuje się na marihuanową turystykę

20.02.13 11:43 | Turystyka w USA | Kolorado
Po zalegalizowaniu, wbrew przepisom federalnym, marihuany w Kolorado, władze tego stanu przygotowują się do praktycznej realizacji tego kroku w oczekiwaniu na licznych turystów z całych Stanów Zjednoczonych i nie tylko.

Mimo przyjęcia już odpowiedniej poprawki na poziomie stanowym, legalna marihuana w Kolorado jest jeszcze wciąż zagrożona. Problemem okazuje się prawo federalne, które odnosi się do tej kwestii w niejasny sposób. Część obserwatorów sugerowała, że konstytucja zakazuje legalizacji marihuany. Między innymi nad tym debatowała od wczoraj specjalna grupa złożona z przedstawicieli władzy i aktywistów popierających legalizację. Jej przedstawiciele doszli do wniosku, że konstytucja nie zakazuje legalizacji marihuany dla dorosłych. Z tym muszą się jednak zgodzić jeszcze odpowiednie władze ustawodawcze.

Stanowa policja i grupa wydzielona do organizowania legalizacji marihuany w praktyce już teraz przestrzegają, by dobrze poinformować spodziewanych turystów, że nie mogą oni zabrać ze sobą marihuany do domu. Władze obawiają się także przemytników, którzy podejmą próby kupna marihuany na terenie Kolorado i nielegalnej sprzedaży za granicą. Właśnie dlatego turyści, którzy nie są obywatelami USA będą mogli kupić tylko niewielką ilość używki (prawdopodobnie 1/8 uncji),

- Marihuana zakupiona w Kolorado musi pozostać w Kolorado - powiedział Dan Pabon, Demokrata, członek Izby Reprezentantów Kolorado.

Prawo przyjęte w Kolorado zezwala dorosłym (od 21. roku życia) na zakup 1 uncji marihuany w miejscach posiadających specjalne licencje na sprzedaż tej używki (wybrane apteki, placówki zajmujące się wyrabianiem leków itp.). Każdy dorosły będzie mieć prawo posiadania przy sobie 1 uncji marihuany na własny użytek. Regulacje przyjęte w Kolorado są znacznie bardziej liberalne niż np. obowiązujące w Holandii, gdzie dozwolony jest zakup maksymalnie 1/6 uncji marihuany w specjalnych coffee shopach.

comments powered by Disqus